در گالری احسان " چهره ها سخن می گویند"

نمایشگاه انفرادی بهروز پندیدن تحت عنوان " چهره ها سخن می گویند" نهم الی چهاردهم مهر ماه در گالری احسان به نمایش در خواهد آمد.

بهروز پندیدن متولد 1369 و دارای فوق لیسانس معماری است. وی تا بحال دو نمایشگاه انفرادی نقاشی در شیراز داشته و در چندین نمایشگاه گروهی اسکیس و راندو معماری شرکت داشته است. در زمینه مطالعات مربوط به ارتباط نقاشی و معماری، 4 مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی ارائه داده است.

بهروز پندیدن در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با مجموعه جدید خود اظهار داشت:

در گردآوری سوژه های این مجموعه سعی کرده ام شادی ها، سختی ها،غم ها و هیجانات مردم را در قالب نقاشی پرتره نشان بدهم.در روند شکل گیری مجموعه نیز در ابتدا سوژه های موردنظر اعم از زنان و مردان جنوبی و همچنین سوژه های پرتره دیگر عکاسی شده، تدوین شده و سپس با تکنیک های مختلف و روندی مشخص اجرا شده است. همچنین برخی آثار ایده ذهنی هنرمند بوده است. از نظر زمان بندی باید بگویم بازه زمانی خلق آثار بسیار متغیر بوده است. با این حال پروسه ای نزدیک به 6 ماه طی شده تا مجموعه آماده برپایی در نمایشگاه شود.


وی افزود: در این نمایشگاه تعداد 16 تابلو پرتره به نمایش در می آید که نزدیک به 11 تابلو در سایز 50 در 70 می باشد و بقیه آثار نیز در سایز 100 در 70 و سایز های متنوع دیگر است.
با توجه به اینکه تمامی تابلو های مجموعه چهره می باشد و از طرفی حالت نگاه ها و چهره ها، روحیات یک انسان را بازگو می کند و همچنین می توان شادی و غم را در صورت انسان تشخیص داد، عنوان چهره ها سخن می گویند برای این مجموعه انتخاب شد.
این هنرمند در مورد سبک و تکنیک آثار خود توضیح داد: آثار به نمایش در آمده بیشتر از اینکه به سبک خاصی متکی باشد، روی تکنیک های مختلف و متنوع و گاه بدیع متمرکز است با این وجود سبک نقاشی ها مدرن می باشد و از تکنیک آبرنگ، رنگ و روغن،گواش،اسپری رنگ و همچنین برجسته کاری بوسیله بتونه رنگ کاری و تکسچرهای گوناگون بهره گرفته شده است.

سعی شده در اکثر آثار از فرم ها و رنگ های متناسب با حالت های چهره ها استفاده شود.بعنوان مثال در کارهای با تم جنوبی فرم های سیال و داری جنب و جوش و منحنی بیشتر استفاده شده است و یا در برخی از آثار از ترکیب رنگهای متنوع و نشاط آور استفاده شده است و در برخی دیگر از رنگ های سیاه و تیره تر بهره گرفته شده است.با این وجود در حالت کلی سعی شده در پس زمینه اکثر آثار حسی از تحرک و جنب و جوش به ببینده القا شود.
نکته دیگری که باید اشاره کنم اینکه اکثر آثار مجموعه بصورت برجسته کاری است و بافت های مختلف بوسیله ترکیب مواد گوناگون در پس زمینه آثار اجرا شده است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

چهره ها با انسان ها سخن می گویند.بطور نسبی حالت های چهره ها، نگاه های آنها و همچنین عکس العمل های افراد در شرایط مختلف می تواند شخصیت و ویژگی های افراد را تا حدودی در جامعه بازگو کنند.توجه به این المان ها نقطه شروع این مجموعه از نقاشی ها می باشد. در واقع در ایده کلی سعی کرده ام شرایط اجتماعی جامعه، نگرانی ها، خستگی ها، شادی ها و هیجانات افراد را در قالب نقاشی پرتره(چهره) نمایش دهم.

از طرفی در آثارم بیشتر از اینکه به سبک خاصی گرایش داشته باشم، سعی کرده ام تکنیک های مختلف و متفاوت و گاها بدیع را ارائه کنم. برجسته کاری بوسیله مواد و مصالح گوناگون از جمله آن می باشد. البته تلاش بر آن بوده که تا حدودی اکثر پرتره ها را از سبک رئالیسم (واقع گرا) دور نگه دارم تا شرایط برای انتقال مفاهیم از طریق تغییر پس زمینه ها،تغییر رنگ ها و المان های دیگر بیشتر فراهم باشد.

بطور مشخص سعی کرده ام حرکت،جنب و جوش و سیالیت را بوسیله تکنیک های بکار رفته در آثارم نمایان کنم. در واقع چهره ها هریک نمادی از زندگی پرتلاطم و پرتحرکی هستند که با تمام پستی و بلندی هایش و گاه نارحتی و گاه شادی هایش ادامه دارد.بنابراین به چهره ها خوب نگاه کنید چون چهره ها سخن می گویند.

علاقه مندان به بازدید از این اثار میتوانند به ادرس یاوران، اقدسیه، بلوار آجودانیه، خیابان 14شرقی، پلاک22 مراجعه نمایند.

logo-samandehi